본문 바로가기

English/Studying English

[Homework] 7주차 03

728x90
반응형

[Homework] 7주차 03


Expressions

  • To have the opportunity to (verb) : -할 기회를 가지고 있다
    • that has the opportunity to do that. 이것을 할 기회를 가지고 있죠
    • We have the opportunity to fix that. 우리는 이것을 고칠 기회가 있어요
    • The human race will have every opportunity to improve. 인류는 개선 할 수 있는 모든 기회를 가질 거야 *The human race
    • Then we have the opportunity to introduce it. 그리고 우리는 이것을 소개할 기회를 가질거야
  • Deal with : -를 처리하다
    • how to deal with situations 이런 상황들을 처리하는 방법 *How to
    • I will deal with them. 내가 그것들을 처리할게
    • I will deal with her. 내가 그녀를 처리할게 (맡을게)
    • We are dealing with children. 우리는 아이들을 처리하고 있어 (맡고 있어)
  • to gain (something) : -를 얻게 되다/하게 되다
    • I gained it by living in Korea 한국에 살면서 얻게 되었다
    • I gained his trust. 나는 그의 신뢰를 얻었어
    • I gained another pound. 나는 1파운드 또 쪘어
    • No pain, No gain. 고통 없이는 얻는 것도 없다
  • No matter what : 비록 -하더라도
    • No matter what you wanna do 당신이 뭘 원하든
    • No matter what you decide 네가 어떤 결정을 하든
    • No matter what you think 네가 무엇을 생각하든
    • No matter what anybody says 다른 사람이 뭐라고 말하든
  • The downside is that - : 좋지 않은 점은 -이다
    • The downside is that when I go home, I don't feel like that's my home. 안좋은 점은 제가 고향에 갈 때, 저는 그곳이 제 고향이라고 느껴지지 않아요
    • The downside is that I can't hear you. 유일한 단점은 내가 네가 하는 말을 들을 수 없다는 거야
    • The downside is that I have to pretend to like children. 단점은 내가 아이들을 좋아하는 척 해야한다는 거야
    • The downside is that the snake escaped. 안 좋은 점은 그 뱀이 탈출했다는 거야
  • I would say that : -라고 할 수 있다
    • I would say that If you move to a country with a culture 저는 말하겠어요, 당신이 만약 그 문화를 가진 곳으로 간다면
    • I would say that we are friendly. 우리는 친절하다고 말하겠어요
    • I would say that sounds pretty good. 괜찮게 들린다고 말하겠어요
    • I would say that I would call you. 내가 전화할 거라고 말하겠어요
728x90
반응형

'English > Studying English' 카테고리의 다른 글

[Lesson] 7주차 Lesson  (0) 2020.04.13
[Homework] 7주차 04  (0) 2020.04.13
[Homework] 7주차 02  (0) 2020.04.13
[Homework] 7주차 01  (0) 2020.04.13
[Lesson] 6주차 Lesson  (0) 2020.04.13