[Homework] 1주차 01
Sentences
When I was 27 years old, I left a very demanding job in management consulting for a job that was even more demanding : teaching.
내가 27살일 때, 나는 매우 힘든 직업을 떠났다 / 경영 컨설팅 / 가르침이라는 보다 더 힘든 직업을 위해서
I went to teach 7th graders math in the NY city public schools.
나는 뉴욕의 공립 학교에서 7학년 학생들에게 수학을 가르치기 위해 갔다
And, like any teacher, I made quizzes and tests.
그리고, 다른 선생님처럼, 나는 퀴즈와 테스트를 만들었다
I gave out homework assignments.
나는 숙제를 나눠줬다
When the work came back, I calculated grades.
숙제가 돌아오자, 나는 성적을 계산했다
What struck me was that IQ was not the only difference between my best and my worst students.
나를 놀라게 한 것은 / IQ는 유일한 차이가 아니었다 / 나의 최고의 학생과 최악의 학생 사이에서
Some of my strongest performers did not have stratospheric IQ scores.
나의 가장 잘하는 사람들 중 몇몇은 상위권의 IQ가 아니었다
Some of my smartest kids weren't doing so well.
나의 가장 똑똑한 아이들 중 몇몇은 좋지 않았다
And that got me thinking...
그래서 나는 생각했다
The kinds of things you need to learn in 7th grade math, sure, they're hard.
너가 7학년 수학에서 배워야할 것들은, 물론 어렵다
Ratios, decimals, the area of a parallelogram.
비율, 십진법, 평행사변형의 구역
But these concepts are not impossible.
그러나 이들의 개념들은 불가능하지 않다
And I was firmly convinced that every one of my students could learn that material if they worked hard and long enough.
그리고 나는 확고하게 확신했다 / 내 학생들의 모두는 배울 수 있다 / 그 자료를 / 만약 그들이 열심히 하고 충분히 공부한다면
After several more years of teaching, I came to the conclusion that what we need in education, is a much better understanding of students and learning from a motivational perspective.
몇 년을 더 가르친 후에, 나는 결론을 냈다 / 교육 안에서 우리가 필요한 것 / 학생들의 더 나은 이해와 동기부여적인 관점으로 부터의 배움
From a psychological perspective.
심리학적 관점으로 부터
In education, the one thing we know how to measure best is IQ.
교육 안에서, 우리가 아는 최고를 측정하는 방법의 하나는 IQ이다
But what if doing well in school and in life depends on much more than your ability to learn quickly and easily.
하지만 너가 학교랑 일상속에서 잘 행동하려면 너의 빠르고 쉽게 배우는 능력보다 더 많은 것이 필요할 것이다
So I left the classroom, and I went to graduate school to become a psychologist.
그래서 나는 교실을 떠났다, 그리고 나는 심리학자가 되기 위해 대학원에 진학했다
I started studying kids and adults in all kinds of super challenging settings.
나는 아이들과 성인들을 연구하기 시작했다 / 매우 도전적인 환경에서의 모든 종류 안에
And in every study, my question was who was successful here and why?
그리고 모든 연구 안에서, 나의 질문은 누가 여기서 성공적인가 / 왜?
My research team and I went to West Point Military Academy.
나의 연구 팀과 나는 West Point Military Academy에 갔다
We tried to predict which cadets would stay in military training and which would drop out.
우리는 예측하기를 시도했다 / 어느 간부학교 후보생들이 머무를 것인지 그리고 떨어져 나갈 것인지
We went to the National Spelling Bee and tried to predict which children would advance farthest in competition. 우
리는 National Spelling Bee에 갔다 그리고 예측하기를 시도했다 / 어느 어린이들이 경쟁 안에서 훨씬 더 멀리 나아갈지
We studied rookie teachers working in really tough neighborhoods, asking which teachers are still gonna be here in teaching by the end of the school year.
우리는 연구했다 / 신입 선생님들의 일하는 / 정말 거친 동네에서, 물었다 / 선생님들은 여전히 그 곳에 있을 예정인지 / 학기 말까지
And of those, who will be the most effective at improving learning outcomes for their students.
그리고 그들 중, 더 효과적일 것이다 / 그들의 학생들을 위해 / 배움의 성과를 향상시키는
We partnered with private companies asking, "Which of these sales people is gonna keep their jobs?"
우리는 회사와 제휴했고 물었다, "이중 어느 영업사원이 그들의 직업을 지킬 것인가?"
And who is gonna earn the most money?
그리고 누가 가장 많은 돈을 벌 것인가?
In all those very different contexts, one characteristic emerged as a significant predictor of success.
이 모든 매우 다른 맥락들 안에서, 하나의 특징이 나왔다 / 성공의 중요한 예측 지표
And it wasn't social intelligence.
그리고 이것은 사회 지능이 아니었다
It wasn't good looks, physical health, and it wasn't IQ. It was grit.
그것은 좋은 외모, 신체적 건강, 그리고 IQ도 아니었다. 그것은 투지였다
Grit is passion and perseverance for very long-term goals.
투지는 열정이다 그리고 인내이다 매우 장기적이 목표를 위한
Grit is having stamina.
투지는 체력을 가진다
Grit is sticking with you future, day in day out, not just for the week, not just the month, but for years.
투지는 함께한다 너의 미래와 / 매일매일, 단지 한 주, 몇 달을 위해서가 아니라 몇 년동안
And working really hard to make that future a reality.
그리고 일한다 / 미래를 현실로 만들기 위해서 열심히
Grit is living life like it's a marathon, not a sprint.
투지는 인생을 살고 있다 / 마라톤 처럼, 단거리가 아니라
A few years ago, I started studying grit in the Chicago public schools.
몇 년 전에, 나는 연구하기 시작했다 / 투지를
I asked thousands of high school juniors to take grit questionnaires, and then waited around more than a year to see who would graduate.
나는 수천명의 고등학생들에게 질문지를 받기 위해 요청했다 / 그리고 기다렸다 / 1년 후에 누가 졸업할지 알아보기 위해
Turns out that grittier kids were significantly more likely to graduate.
알고 보니 더 grittier 어린이들은 졸업할 가능성이 훨씬 높았다
Even when I matched them on every characteristic I could measure.
내가 측정할 수 있는 모든 특징을 그들과 연결시켜도
Things like family income, standardized achievement test scores, even how safe kids felt when they were at school.
가족의 수입, 표준화 된 성취 시험 점수, 심지어 얼마나 아이들이 안전하다고 느끼는지 까지 / 그들이 학교에 있을 때
So it's not just at West Point or at the National Spelling Bee that grit matters.
그리고 이것은 단지 West Point와 National Spelling Bee에만 있는 게 아니었다
It's also in school, especially for kids at risk for dropping out.
이것은 물론 학교 안에서, 특히 어린이들을 위한다 / 떨어질 위험이 있는
To me, the most shocking thing about grit is how little we know.
나에게, 투지에 대해 가장 충격적인 것은 우리가 얼마나 조금 알고있는 가이다
How little science knows about building it.
과학이 그것을 만드는 것에 대해 얼마나 아는가
Every day parents and teachers ask me, "How do I build grit in kids?"
매일 부모와 선생님들은 나에게 묻는다, "아이들에게 어떻게 투지를 만들까"
What do I do to teach kids a solid work ethic?
내가 무엇을 해야하는가 / 아이들에게 확고한 직업 윤리를 가르치기 위해
How do I keep them motivated for the long run?
내가 어떻게 해야 그들을 유지할까? 장기적으로 동기부여되게
The honest answer is : I don't know.
솔직한 대답은 : 나도 모른다
What I do know is that talent doesn't make you gritty.
내가 아는 것은 재능은 너의 투지로 만들지 못한다
Our data show very clearly that there are many talented individuals who simply do not follow through on their commitments.
우리의 데이터는 매우 명백하게 보여준다 / 재능있는 사람들이 매우 많다 / 단순히 그들의 약속을 지키지 않는
In fact, in our data, grit is usually unrelated or even inversely related to measures of talents.
사실상, 우리의 데이터 안에서, 투지는 보통 재능의 특정과 관련이 없거나 심지어 반비례적으로 관련되어 있다
So far, the best idea I've heard about building grit in kids is something called "growth mindset."
지금까지, 내가 투지를 짓는 아이들에게 들은 최고의 아이디어는 이것은 불린다 "성장 마인드"라고
This is an idea developed at Stanford University by Carol Dweck.
이것은 Stanford University의 Carol Dweck으로 부터 개발된 아이디어다
And it is the belief that the ability to learn is not fixed.
그리고 이것은 믿음이다 / 배우는 능력은 정해지지 않는다는
That it can change with your effort.
이것은 너의 노력과 함께 변할 수 있다
Dr.Dweck has shown that when kids read and learn about the brain and how it changes and grows in response to challenge, they're much more likely to persevere when they fail.
Dr.Dweck은 보여줬다 / 어린이들이 읽고 배울 때 / 뇌에 대해어 그리고 어떻게 그것이 변하고 성장하는지 / 도전에 대응하여, 그들은 그들이 실수할 때 인내할 가능성이 더 높아진다
Because they don't believe that failure is a permanent condition.
왜냐하면 그들은 믿지 않는다 / 실패는 영구적인 상태라고
So "growth mindset" is a great idea for building grit. But we need more.
그래서 "성장 마인드"는 투지을 만들기 위한 훌륭한 아이디어이다 / 그러나 우리는 더 필요하다
And that's where I am going to end my remarks because that's where we are.
그리고 그것이 나의 발언을 끝낼 수 있는 지점이다 / 왜냐하면 그것이 우리가 있는 곳이기 때문이다
That's the work that stands before us.
그것이 바로 우리 앞에 있는 일이다
We need to take our best ideas, our strongest intuitions, and we need to test them.
우리는 최고의 아이디어, 가장 강한 직관력을 가져야만 한다 / 그리고 우리는 그들을 시험해야 한다
We need to measure whether we have been successful, and we have to be willing to fail.
우리는 측정해야 한다 / 우리가 성공했는지, 그리고 우리는 기꺼이 실패를 받아들여야 한다
To start over again with lessons learned.
다시 시작하는 것 / 배운 교훈과 함께
In other words, we need to be gritty about getting our kids grittier.
다른 말로 하면, 우리는 gritty되어야 한다 / 우리 아이들이 더 grittier하는 것에
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