본문 바로가기

English/Studying English

[Homework] 2주차 01

728x90
반응형

[Homework] 2주차 01


Sentences

Thank you.

감사합니다

I'm uh, honored to be with you today for your commencement from one of the finest universities in the world.

저는, 오늘 세계 최고의 대학 졸업식에 함께하게 되어 영광입니다

Truth be told, I never graduated from college.

진실을 이야기 하자면, 저는 사실 대학을 졸업하지 않았습니다

And, this is the closest I've ever gotten to a college graduation.

그리고, 이번이 내가 대학 졸업식에 가장 가까이에 간 경우입니다

Today, I want to tell you three stories from my life.

오늘, 나는 나의 삶으로 부터 3개의 이야기를 너에게 말하길 원한다

That's it. No big deal.

대단한 것은 아니다

Just three stories.

단지 3개의 이야기이다

The first story is about connecting the dots.

첫번째 이야기는 점(연결)을 잇는 것에 관한 이야기이다

I dropped out of Reed College after the first 6months, but then stayed around as a drop-in for another 18months or so before I really quit.

나는 그만 뒀다 / Reed College를 첫 6개월 후에 / 그리고 18개월 동안 / ~로서 머물렀다 / 내가 진짜로 그만 두기 전에

So why'd I drop out?

그래서 내가 왜 그만두었을까?

It started before I was born.

이 이야기는 내가 태어나기 전에 시작했다

My biological mother was a young, unwed graduate student, and she decided to put me up for adoption.

나의 생모는 어렸다, 미혼의 학생, 그래서 그녀는 나를 입양 시키기로 결정했다

She felt very strongly that I should be adopted by college graduates, so everything was all set for me to be adopted at birth by a lawyer and his wife.

그녀는 매우 강하게 느꼈다 / 내가 입양되어야 한다 / 대학을 졸업한 사람들로부터, 그래서 모든 것은 내가 태어날 때 변호사와 그의 아내에 의해 입양될 수 있도록 준비되었다

Except that when I popped out they decided at the last minute that they really wanted a girl.

내가 태어났을 때 그들은 결정했다 / 마지막 순간에 / 그들은 정말 여자아이를 원한다고

So my parents, who were on a waiting list, got a call in the middle of the night asking : "We've got an unexpected baby boy; do you want him?"

대기 명단에 있던 나의 부모님은 한밤 중에 전화를 받았다 / "우리가 예상치 못한 남자 아이를 가졌다, 그를 원하니?"

They said : "Of course."

그들은 말했다. "물론이지"

My biological mother found out later that my mother had never graduated from college and that my father had never graduated form high school.

나의 생모는 알았다 / 나의 엄마는 대학을 졸업하지 않았고 나의 아빠는 고등학교를 졸업하지 않았다는 사실을

She refused to sign the final adoption papers.

그녀는 최종 입양 서류에 사인하는 것을 거절했다

She only relented a few months later when my parents promised that I would got to college.

그녀는 동의했다 / 몇 달 후에 / 나의 부모가 약속했을 때 / 내가 대학에 가는 것을

This was the start in my life.

이것은 내 인생의 시작이었다

And 17years later I did go to college.

그리고 17년 후에 나는 대학에 갔다

But I naively chose a college that was almost as expensive as Stanford, and all of my working-class parents' savings were being spent on my college tuition.

그리고 나는 순진하게 거의 스탠포드 만큼 비싼 대학교를 선택했다, 그리고 노동자였던 내 부모는 저축한 모든 돈을 나의 학비에 썼다

After six months, I couldn't see that value in it.

6개월 후에, 나는 그것의 가치를 느끼지 못했다

I had no idea what I wanted to do with my life and no idea how college was going to help me figure it out.

나는 느끼지 못했다 / 내가 내 삶에서 무엇을 하고 싶은 지 그리고 어떻게 대학이 나를 도와줄 예정인지도 생각하지 못했다

And here I was spending all of the money my parents had saved their entire life.

그리고 나는 돈을 쓰고 있었다 / 내 부모의 모든 돈을 / 그들의 삶에서 저장했던

So I decided to drop out and trust that it would all work out okay.

그리고 나는 그만두기로 결정 했다 / 믿기로 했다 / 모든 것이 잘 될 것이라고

It was pretty scary at the time, but looking back, it was one of the best decisions I ever made.

이것은 조금 무서웠지만, 되돌아보니, 이것은 내가 만든 최고의 결론중에 하나였다

The minute I dropped out I could stop taking the required classes that didn't interest me, and begin dropping in on the ones that looked far more interesting.

내가 포기했던 그 순간에, 나는 나에게 흥미가 없는 수업을 듣는 것을 멈출 수 있었다 그리고 더 흥미로워 보이는 다른 수업들을 듣는 것을 시작할 수 있었다

It wasn't all romantic.

다 낭만적인 이야기는 아닙니다

I didn't have a dorm room, so I slept on the floor in friend's rooms.

나는 기숙사 방이 없었다, 그래서 나는 친구 방의 바닥에서 잤다

I returned Coke bottles for the 5 deposits to buy food with.

나는 5센트의 보증금을 위해 콜라 병을 돌려줬다 / 음식을 사기 위해

And I would walk the 7 miles across town every Sunday night to get one good meal a week at the Hare Krishna temple.

그리고 나는 일요일 밤마다 도시를 가로질러 7마일을 걸어가곤 했다 / 식사를 얻기 위해서

I loved it. 나는 그것을 사랑했다

And much of what I stumbled into by following my curiosity and intuition turned out to be priceless later on.

그리고 많은 것은 / 내가 부딪혔던 / 직관과 호기심을 따라가는 것 / 나중에 값을 매길 수 없는 것으로 나타났다

Let me give you on example : Reed College at that time offered perhaps the best calligraphy instruction in the country.

당신에게 예를 주자면 : 그 당시 Reed College는 아마도 제공했다 / 최고의 서체 교육 기관 / 나라 안에서

Throughout the campus every poster, every label on every drawer was beautifully hand calligraphed.

캠퍼스 전체를 통해 모든 포스터, 모든 서랍의 모든 라벨들은 손으로 그려진 아름다운 글씨체로 적혀있었다

Because I had dropped out and didn't have to take the normal classes, I decided to take a calligraphy class to learn how to do this.

왜냐하면 나는 그만 뒀다 나는 정규 수업들을 들을 필요가 없었다, 나는 이것을 할 수 있는 방법을 배우기 위해서 서체 수업을 듣기로 결정했다

I learned about serif and sans serif typefaces, about varying the amount of space between different letter combinations, about what makes great typography great.

나는 세리프와 산세리프 타입페이스에 대해 배웠다, 서로 다른 문자 조합 사이 공간의 양, 훌륭한 서체를 만드는 것에 대해

It was beautiful, historical, artistically subtle in a way that science can't capture.

이것은 아름다웠다, 역사적인, 예술적인 미묘함 / 과학이 완벽하게 이해할 수 없ㅇ는

And I found it fascinating. 그리고 나는 이것에 매료되었다

None of this had even a hope of any practical application in my life.

이것들 중 어느 것도 내 인생에서 실질적인 적용의 희망조차 갖지 못했다

But 10years later, when we were designing the first Macintosh computer, it all came back to me.

그러나 10년 후에, 우리가 최초의 매킨토시 컴퓨터를 디자인 할 때, 모든 것이 나에게 되돌아 왔다

And we designed it all into the Mac.
그리고 우리는 그것을 디자인했다 / 맥 안에

It was the first computer with beautiful typography.

이것은 아름다운 서체와 함께 최초의 컴퓨터였다

If I had never dropped in on that single course in college, the Mac would have never had multiple typefaces or proportionally spaced fonts.

만약 내가 대학의 하나의 코스를 듣지 않았다면, 맥은 절대 다양한 서체 또는 비교적으로 공간을 가진 서체를 가지지 않았을 것이다

And since Windows just copied the Mac, it's likely that no personal computer would have them.

그리고 윈도우가 단지 맥을 베꼈기 때문에, 개인 컴퓨터는 그들을 가지지 못했을 것이다

If I had never dropped out, I would have never dropped in on that calligraphy class, and personal computers might not have the wonderful typography that they do.

만약 내가 그만두지 않았다면, 내가 절대 서체 교실을 듣지 않았다면, 개인 컴퓨터는 그들이 하는 멋진 서체를 가지고 있지 않을 수도 있다

Of course it was impossible to connect the dots looking forward when I was in college.

물론 그것은 불가능 했다 / 미래를 내다보며 점을 잇는 것은 / 내가 대학 안에 있었을 때

But it was very, very clear looking backwards 10 years later.

그러나 이것은 매우 매우 분명했다 / 10년이 지난 후 과거를 되돌아 보면

Again, you can't connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards.

다시 말하지만, 당신은 미래를 내다보며 점을 이을 수 없다; 너는 그들을 연결할 수 있다 / 과거를 되돌아 보며

So you have to trust that the dots will somehow connect in your future.

그래서 너는 믿어야 한다 / 점들은 너의 미래에 연결될 것이다 / 언젠가

You have to trust in something - your gut, destiny, life, karma, whatever.

당시는 믿어야 한다 / 무언가 - 너의 용기, 운명, 인생, 카르마, 무엇이든

Because believing that the dots will connect down the road will give you the confidence to follow your heart, even when it leads you off the well-worn path.

왜냐하면 그 점들이 길을 따라 연결될 것이다 라는 믿음은 너에게 줄 것이다 / 너의 마음을 따를 수 있는 자신감, 심지어 그것이 안 좋은 곳으로 이끌어도

And that will make all the difference.

그리고 이것은 모든 변화를 만들 것이다

728x90
반응형

'English > Studying English' 카테고리의 다른 글

[Homework] 3주차 02  (0) 2020.09.22
[Homework] 3주차 01  (0) 2020.09.22
[Lesson] 1주차 Lesson  (0) 2020.08.02
[Homework] 1주차 03  (0) 2020.07.31
[Homework] 1주차 02  (0) 2020.07.31