본문 바로가기

English/Studying English

[2019.04.29] DAY 11

728x90
반응형

[2019.04.29] DAY 11

  • Jman's English 복습

[Feedback]

  • I get off the bus

  • transfer from bus to subway

  • I bought her lunch and she bought me ice cream in return

  • When I was about to leave the office, my coworker gave me a task

  • A drunken lady got on the subway

  • She spoke(talked) too loudly

  • I didn't expect much 별로 기대하지 않았다


[Topic_Habits]

  • I don't have meals regularly / I don't eat regularly
    나는 규칙적으로 식사를 하지 않는다

  • I put things off
    나는 미룬다

[Q&A]

  • What are you bad at? 
    Give a presentation 발표하다


[Key Expression]

  • Key 1) for the rest of one's life 남은 인생 동안
    I plan to live here for the rest of my life

  • Key 2) break(give up, get rid of) a bad habit 나쁜 습관을 버리다
    As a New Year's resolution, I will break a bad habits

  • Key 3) get on one's nerves 신경을 거슬리게 하다, 짜증나게 하다
    Stop whining, you are getting on my nerves


[나의 하루]

나는 보통 6시에 일어나서 7시쯤 버스를 탄다

Usually I get up at 6 and I take a bus around 7

나는 버스에서 내린 후 지하철로 갈아타야 한다 나는 나의 회사로 가기 위해서 2번의 환승을 해야한다

I have to transfer from bus to subway and I have to transfer twice so that I go to my work

나는 쉐어하우스에서 함께 살았던 동료와 점심식사를 했다

I had a lunch with my coworker who lived with me

나는 그녀에게 점심을 샀고 그녀는 나에게 아이스크림을 샀다

I bought a lunch and she bought a ice cream in return

나는 퇴근하려고 했는데 동료에게서 일을 받았다

I am about to get off my work, my coworker gave me a work

퇴근 후 지하철을 탔는데, 술이 취한 여자가 지하철을 탔다

After work, I took a subway, A drunken woman got a subway

그녀는 큰 목소리로 그녀의 친구와 떠들었다

She talked too loudly with her friend

나는 교통체증때문에 퇴근하는데 2시간이 걸렸다 

It took 2 hours because of traffic

매우 피곤한 하루였다

I was tired today

 

[나만의 문장 만들기]

나는 남은 인생동안 많은 사람들을 사귈 것이다

I will make a lot of friends for the rest of my life

나는 일을 미루는 나쁜 습관들을 버릴 것이다

I will break a bad habits like putting task off 

 

[관계대명사 활용해서 나만의 문장 만들기]

  • who 나는 여행하는 것을 좋아하는 사람이다
    I am a type of person who loves to travel
  • whose 나는 샘스미스의 콘서트를 갔다, 그의 노래는 나를 감동시켰다
    I went to concert of Sam smith whose song touched me
  • who / whom 나는 어제 만난 사람을 찾는 중이다
    I am looking for someone whom I met yesterday
  • which 나는 검은색의 스마트폰을 가지고 있다
    I have a smartphone which is black
  • of which 그는 펜을 가지고 있다 펜의 컬러는 파란색이다
    He has a pen of which color is blue
  • which 나는 너가 가지고 있는 그것을 나에게 주기를 원한다
    I want you to give me something which you have
  • that 여기는 내가 가본 곳 중에 가장 멋있는 곳이다
    It is the best place that I have been to
  • that 나는 내가 경험해보지 못한 것들을 해보기 위해서 노력한다
    I am trying to do something that i have never done
728x90
반응형

'English > Studying English' 카테고리의 다른 글

[2019.05.10] DAY 13  (0) 2019.05.10
[2019.05.05] DAY 12  (0) 2019.05.05
[2019.04.22] DAY 10  (0) 2019.04.22
[2019.04.16] DAY 9  (0) 2019.04.16
[2019.04.07] DAY 8  (0) 2019.04.08