본문 바로가기

English/Studying English

[Homework] 1주차 02

728x90
반응형

[Homework] 1주차 02


In N Out

enthusiastic about -에 열정적인

My mother was always very enthusiastic about my progress in the sport.

저의 엄마는 항상 그 스포츠에서 저의 성장에 매우 열정적이셨어요.

focus all time and energy on_ 모든 시간과 에너지를 _에 집중하다

She chose to focus all her time and energy on my training.

그녀는 그녀의 모든 시간과 에너지를 나의 훈련에 집중하기로 선택했어요.

 

have a love-hate relationship with _ _와 애증의 관계이다

I always had a love-hate relationship with the sport.

저는 항상 그 스포츠와 애증의 관계였어요.

 

make me the person I am today 오늘의 나를 있게 하다

Actually, it kind of made me the person I am today.

사실, 이건 약간 오늘의 나를 있게 만들어줬어요.

 

spend most of my free time __ing 대부분의 자유시간을 __하는 데 사용하다

I spent most of my free time making international friends.

나는 대부분의 나의 자유시간을 국제적인 친구를 만드는 데 사용했어요.

 

By the time I ___, I ___. 내가 __할 때, __였다

By the time I graduated high school, I was formally allowed to "retire" from the sport.

내가 고등학교를 졸업했을 때, 나는 공식적으로 그 스포츠로부터 은퇴하기로 허락받았다.

 

helped ___ out by ___ing. ___를 돕다, ___하면서

I helped him out by giving him a ride to my friend's house.

나는 내 친구집에 태워줌으로써 그를 도왔다.

728x90
반응형

'English > Studying English' 카테고리의 다른 글

[Homework] 1주차 04  (0) 2020.05.26
[Homework] 1주차 03  (0) 2020.05.26
[Lesson] 7주차 Lesson  (0) 2020.04.13
[Homework] 7주차 04  (0) 2020.04.13
[Homework] 7주차 03  (0) 2020.04.13