본문 바로가기

English/Studying English

[Homework] 1주차 03

728x90
반응형

[Homework] 1주차 03


In N Out

At the time, __ 그 당시에는, __였다

At the time, there were only a handful of students in the program.

그 당시에는, 그 프로그램에는 몇 명의 학생들 밖에 없었어요

 

Heeding the advice of __, I decided to __ __의 조언을 받아들여서, __하는 결정을 하였다

Heeding the advice of my friend, I decided to apply.

내 친구의 조언을 받아들여서, 나는 신청하는 결정을하였다

 

I later learned that _____ 나는 나중에 _____라는 것을 알게 되었다

I later learned that there were more than 10 applicants.

저는 나중에 알게 되었어요, 열명 이상의 지원자가 있었다는 것을

 

Sooner or later 머지않아

Sooner or later some of the students, personally asked me to be their tutor.

머지 않아, 몇몇의 학생들은 나에게 개인적으로 과외 선생이 되어달라고 요청했다

 

I gained a huge interest in __ing 나는 __에 엄청난 흥미를 갖게 되었다

Throughout this 3 years experience, I gained a huge interest in teaching English in Korea.

3년의 경험을 거쳐, 저는 한국에서 영어를 가르치는 것에 엄청난 흥미를 갖게 되었어요

 

__ gave me the encouragement I needed to __ 는 저를 제가 __하는데 필요한 용기를 북돋아 주었어요

Dating him gave me the encouragement I needed to actually take the plunge.

그와 데이트 하는 것은 내가 단행하는데 필요한 용기를 북돋아 주었어요

 

Looking back on my life, I realize _____ 제 인생을 뒤돌아보면, 저는 _____라는 것을 깨달아요

Looking back on my life, I realize all the parts seem to fit into place perfectly.

제 인생을 뒤돌아보면, 저는 모든 부분들이 제자리에 완벽하게 맞는 듯 보인다는 것을 깨달아요

 

728x90
반응형

'English > Studying English' 카테고리의 다른 글

[Homework] 2주차 04  (0) 2020.07.07
[Homework] 1주차 04  (0) 2020.05.26
[Homework] 1주차 02  (0) 2020.05.26
[Lesson] 7주차 Lesson  (0) 2020.04.13
[Homework] 7주차 04  (0) 2020.04.13