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English/Daily News

11_Netflix Use Up 274% in South Korea

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01_Vocabulary

  • premium 고급의
  • subscription 구독
  • content 콘텐츠
  • stream 흘러나오다, 재생되다
  • set 놓다, 하다, 두다, 설정하다

02_Article

Netflix Use Up 274% in South Korea

Netflix,한국에서 274 % 사용

 

South Korean users of the Netflix Android app rose from 340,000 in January to almost 1.3 million in December 2018, an increase of 274 percent.

넷플릭스 안드로이드 앱 한국 사용자는 1월 34만 명에서 2018년 12월 130만 명으로 274% 증가했다.

The numbers were reported by research company WiseApp.

이 수치는 리서치 회사 WiseApp에서 보도되었습니다.

The company also said 41 percent of South Korean Netflix users were in their 20s, and 29 percent were in their 30s.

이 회사는 또한 한국 넷플릭스 사용자의 41%가 20대, 29%가 30대라고 밝혔다.

A premium Netflix subscription costs about $13 per month and can be used by up to four people.

프리미엄 Netflix 구독료는 월 13달러이며 최대 4명이 사용할 수 있습니다.

Nobody is sure why Netflix has suddenly become so popular.

넷플릭스가 갑자기 왜 그렇게 인기가 있는지는 아무도 모릅니다.

But Park Yong-hu, an IT expert, says the lack of ads on the service may help it provide content that users really want.

그러나 IT 전문가 박용후는 서비스에 광고가 없다는 것이 사용자가 진정 원하는 콘텐츠를 제공하는 데 도움이 될 수 있다고 말합니다.

He says services with paid advertisements often have to choose whether to please their users or the advertisers.

그는 유료 광고를 제공하는 서비스는 종종 사용자 또는 광고주를 만족 시킬지 선택해야한다고 말합니다.

Users may also enjoy Netflix's convenience.

사용자는 Netflix의 편리함을 누릴 수 있습니다.

Netflix can be used on 1,500 different kinds of devices, and the system can be set to automatically delete an episode after it has been watched and download the next one, saving users time and memory space.

넷플릭스는 1,500종의 다양한 디바이스에서 사용할 수 있으며, 시청한 에피소드를 자동으로 삭제하고 다음 에피소드를 다운로드 하도록 시스템을 설정하여 사용자의 시간과 메모리 공간을 절약 할 수 있습니다.

In 2018, Netflix streamed the hit show Mr. Sunshine after it was released on South Korean TV.

넷플릭스는 2018 년 한국 TV에 방영 된 미스터 선샤인을 스트리밍했습니다.

And the company has now begun to create its own original shows for the South Korean market.

그리고 회사는 이제 한국 시장을 위한 자체 오리지널 콘텐츠를 만들기 시작했습니다.

Kingdom, a six-episode zombie series set in Korea's Joseon period, was released on January 25, 2019, with each episode costing more than $1.8 million to make.

한국 조선 시대를 배경으로 한 6부작 좀비 시리즈 '킹덤'은 2019년 1월 25일 개봉 했으며, 각 에피소드 제작 비용은 180만 달러 이상이었습니다.

South Korea's largest video streaming service, Oksusu, has about 10 million subscribers.

국내 최대 동영상 스트리밍 서비스 인 옥수수는 약 1000만 가입자를 보유하고 있다.

It recently announced plans to join with Pooq, which has about 4 million subscribers, to make a new streaming service with its own original content in 2019.

최근 구독자 400만 명 정도를 가지고 있는 푹과 합병해 2019년 자체 오리지널 콘텐츠로 새로운 스트리밍 서비스를 만들겠다는 계획을 발표했다.

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